Kitab Tajul Muluk - Pakaian Raja-Raja(Gambar sahaja)
den tertanyo-tanyo pado kenalan den.. dulu diyo ado sobut kitab lamo kepunyaan orang tuo diyo.. den pun semangat nak tengok.. den pun poei.. hoh.. tajul muluk ghuponyo.. den terus tangkap gambar buek konangan.. den ingatkan senjato hikmat oleh tok janggut.... kalo tak reti nak baco.. den sarankan ekau poei belaja jawi asas.. mungkin macam budok skolah jo.. cam den.. ado asas.. den blaja skolah agamo takat darjah duo.. tersenguk-sengok den nak baco.. last-last mintak tolong sorang kakak tu.. diyo tolong bacokan hahaha

den solitkan sedikit 'isi' kandungan tajul muluk.. guno kanta la yo.. tak paham.. tanyo orang tuo-tuo.. jangan tanyo kawan ekau..

den tanyo abah angkat den.. tontang tajul muluk.. diyo kato.. kalo tak faham tak yah baco.. nak cari guru.. cari yang ghoti baco.. ghoti hurai.. setakat baco bulat-bulat pastu tak ghoti huraikan..  tak payah ajolah..
 Hoh.. guno kanta la nampok gayo hahahaha.. den nak selongkar kitab lamo kek umah bapak den pehni.. doakan den jumpo ..


Labels: edit post
Ilmu yang berkaitan dengan ilmu di atas


Widget by
0 Responses

Post a Comment


  • Rishhana

    wah saudara mokhaini macam ambil kebatinan jeR?

    ada orang cakap..
    ada tiga jenis cabang ILMU.

    1.ketuhanan
    2.perubatan
    3.kebatinan.

    ambil kebatinan kita tak dapat perubatan dan ketuhanan
    ambil perubatan kita dapat kebatinan tapi tidak dapat ketuhanan.
    ambil ketuhanan kita dapat ketiga ketiga sekali..

    maaf jika saya salah tafsir saudara dari bahagian mana..coz saya nie b0d0 h,b4ng4ng,hina,t0l01 dan b0d0 h sombong ..moga Allah tunjukkanlah saya jalan yg benar iaitu jalan mengembalikan rahsia rahsiaNYA..moga saya dapat CINTA SEJATI..ceh cam lagu SEJATI nyanyian wings...

    HANYA JAUHARI MENGENAL MANIKAM....saya masih jauh.......jauh sangatnya 'JAUH'

    mokhaini

    Dah jadi panas forum ni ... dah tak payah nak panjang-panjang cerita gaduh sana sini. Siapa yang percaya, amalkan, siapa yang tak percaya, JANGAN AMAL. Cakap org syirik le, berkawan degan jin dan setan ler dan sewaktu dengannya.

    Kita sambung terus .... sekiranya ada lagi panduan dan amalan yang boleh dimanfaatkan bersama. silalah kemukakan. Juga diminta agara ayat-ayat tu biarlah yang ada AL-QURAN serta diletakkan nama surah serta ayat agar senang nak mendownload potongan ayat tersebut supaya tidak tersilap baca.

    disini, aku bagi lagi beberapa amalan yg mingkin berguna.

    1) ayat membatalkan sihir

    dibaca pada bekas air untuk dimandikan dan dibuat minum pada org yg terkena sihir

    ayatnya adalah

    surah Al'araf ayat 118 - 122 dan juga surah Thaha ayat 69. 7X pada bekas air tadi dan disiram dan minum pada org yg terkena sihir. ni aku ikut tok guru aku ubat org.
  • Sila Kunjungi

    marzuki0202

    Originally Posted by kitaboleh
    karut ilmu ini. buktinya mana ada orang melayu pengamal ilmu ghaib boleh jumpa bush atau shorun tempeleng kepala mereka ? masa penjajah ingeris dan jepun dulu kenapa tak guna ilmu ghaib ini ?

    Kalo ko tak caye takpela, tread ni pun untuk org yg percaya dan bkongsi ilmu ghaib jer. Ko jgn lupa pahlawan melayu kita yg berusaha menentang penjajah dulu untuk kita semua, mat kilau, tok janggut dan lain2, takkan tak baca kitab karangan mereka yg banyak jual kt kedai kot.. Coba ko cari kitab pagar hikmat karangan tok janggut. Tengok isi kandungan nya. Sume tu ilmu ghaib tuh. Siap dia ijazahkan lagi untuk generasi skrg amal kan..diaorg tu sayang kt kita sume, sb tu lah diperturunkan ilmu kepada kita semua...sanggup tulis ilmu tu dalam kitab daripada terus terkubur bsama jasad mereka.

    gambate


    peringatan kepada saudara saudaraku sekalian..apa jua amalan mentera ..jawa ker..siam ker..melayuu ker..arab ker..hendaklah diketahui maknanya..jangan amalkan mentera yang anda sendiri tak tahu apa yang anda amalkan..kelak merana diri dan menyesal kemudian hari kerana syirik ..puasa ..solat ..sedekah jariah semua kensel ..tak cium bau syurga lak tuh selamanya..saya hanya memberi peringatan ..kepada diri saya dan anda semua