DZIKIR NAFAS
marzuki0202

A. CARANYA :

a. Bersuci dahulu. (hadas kecil & besar)
b. Duduk bersila atau duduk dikerusi didalam ruangan yang bersih.
c. Posisi badan tegak, kepala lurus dengan tulang punggung dan semua otot-otot dikendorkan. Mata terpejam, mulut tertutup rapat dan lidah sedikit ditekuk diatas.
d. Pusat kosentrsi pada jantung. Bayangkan jantung adalah masjid dan anda duduk didalamnya.
e. Ucapkan dalam hati selama melakukan hal tersebut diatas :
- Laila hailalloh , Laila haillaloh … (sampai 10 minit dengan irama "ajeg" (rutin).Waktu menyedut nafas ucapkan "Laila hailalloh" dan waktu menghembuskan nafas ucapkan pula "Laila hailalloh". Lebih lama akan lebih baik lagi. Bagi yang sudah terbiasa bole melakukan hingga satu jam.
f. Setelah itu ucapkan takbir berkali-kali (Allohu Akbar, Allohu Akbar, Allohu Akbar, Allohu Akbar …. Dst).
- Waktu menghirup nafas baca " Allohu Akbar" dan waktu menghembuskan nafas juga membaca " Allohu Akbar" hingga 10 minit atau lebih. Sikap duduk tetap seperti diatas.
g. Terakhir kali ucapkan secara terus menerus " Alloh, Alloh, Alloh, Alloh … dst. Sampai sekuat anda. Ucapan didalam hati saja bersamaan dengan detak jantung.
Yang terakhir ini bole dilakukan bila saja dan dimana saja, berjalan, bekerja, santai dan bahkan bole dilakukan sambil nak tidur.




B. PENJELASAN :

Bila dzikir nafas tersebut dilakukan secara rutin atau berterusan/istiqomah, paling tidak sehari satu kali atau setiap selesai sholat fardhu, maka dalam satu tahun anda akan menjadi orang yang sakti pilih tanding. Anda bole mengobatai orang sakit , sakit apa saja, dengan kekuatan tenaga dalam hasil dzikir nafas. Dan dalam beladiri anda akan mudah melumpuhkan lawan.
Anda tidak akan mudah kena ilmu sihir, teluh atau tenung , gendam, dan sebagainya. Dan anda tidak mudah diganggu Roh Jahat.

Bila anda sering melakukan dzikir nafas anda tidak mudah terserang penyakit. Orang yang rajin dzikir nafas apabila di terawang (dengan ilmu keghoiban) maka orang tersebut akan nampak bersinar terang, putih kebiru-biruan.
Hal tersebut diatas akan lebih baik lagi apabila dikombinasikan dengan puasa sunnah isnin-khamis atau puasa sunnah lainnya dan melakukan sholat, serta menjauhi segala kemungkaran.
Labels: edit post
Ilmu yang berkaitan dengan ilmu di atas


Widget by
1 Response
  1. Assalamualaikum wr.wb kang saya mau tanya cara pengaplikasian ilmu ini gimana apabila sudah genap 1 tahun? Terimakasih atas ilmunya kang.


Post a Comment


  • Rishhana

    wah saudara mokhaini macam ambil kebatinan jeR?

    ada orang cakap..
    ada tiga jenis cabang ILMU.

    1.ketuhanan
    2.perubatan
    3.kebatinan.

    ambil kebatinan kita tak dapat perubatan dan ketuhanan
    ambil perubatan kita dapat kebatinan tapi tidak dapat ketuhanan.
    ambil ketuhanan kita dapat ketiga ketiga sekali..

    maaf jika saya salah tafsir saudara dari bahagian mana..coz saya nie b0d0 h,b4ng4ng,hina,t0l01 dan b0d0 h sombong ..moga Allah tunjukkanlah saya jalan yg benar iaitu jalan mengembalikan rahsia rahsiaNYA..moga saya dapat CINTA SEJATI..ceh cam lagu SEJATI nyanyian wings...

    HANYA JAUHARI MENGENAL MANIKAM....saya masih jauh.......jauh sangatnya 'JAUH'

    mokhaini

    Dah jadi panas forum ni ... dah tak payah nak panjang-panjang cerita gaduh sana sini. Siapa yang percaya, amalkan, siapa yang tak percaya, JANGAN AMAL. Cakap org syirik le, berkawan degan jin dan setan ler dan sewaktu dengannya.

    Kita sambung terus .... sekiranya ada lagi panduan dan amalan yang boleh dimanfaatkan bersama. silalah kemukakan. Juga diminta agara ayat-ayat tu biarlah yang ada AL-QURAN serta diletakkan nama surah serta ayat agar senang nak mendownload potongan ayat tersebut supaya tidak tersilap baca.

    disini, aku bagi lagi beberapa amalan yg mingkin berguna.

    1) ayat membatalkan sihir

    dibaca pada bekas air untuk dimandikan dan dibuat minum pada org yg terkena sihir

    ayatnya adalah

    surah Al'araf ayat 118 - 122 dan juga surah Thaha ayat 69. 7X pada bekas air tadi dan disiram dan minum pada org yg terkena sihir. ni aku ikut tok guru aku ubat org.
  • Sila Kunjungi

    marzuki0202

    Originally Posted by kitaboleh
    karut ilmu ini. buktinya mana ada orang melayu pengamal ilmu ghaib boleh jumpa bush atau shorun tempeleng kepala mereka ? masa penjajah ingeris dan jepun dulu kenapa tak guna ilmu ghaib ini ?

    Kalo ko tak caye takpela, tread ni pun untuk org yg percaya dan bkongsi ilmu ghaib jer. Ko jgn lupa pahlawan melayu kita yg berusaha menentang penjajah dulu untuk kita semua, mat kilau, tok janggut dan lain2, takkan tak baca kitab karangan mereka yg banyak jual kt kedai kot.. Coba ko cari kitab pagar hikmat karangan tok janggut. Tengok isi kandungan nya. Sume tu ilmu ghaib tuh. Siap dia ijazahkan lagi untuk generasi skrg amal kan..diaorg tu sayang kt kita sume, sb tu lah diperturunkan ilmu kepada kita semua...sanggup tulis ilmu tu dalam kitab daripada terus terkubur bsama jasad mereka.

    gambate


    peringatan kepada saudara saudaraku sekalian..apa jua amalan mentera ..jawa ker..siam ker..melayuu ker..arab ker..hendaklah diketahui maknanya..jangan amalkan mentera yang anda sendiri tak tahu apa yang anda amalkan..kelak merana diri dan menyesal kemudian hari kerana syirik ..puasa ..solat ..sedekah jariah semua kensel ..tak cium bau syurga lak tuh selamanya..saya hanya memberi peringatan ..kepada diri saya dan anda semua