AMALAN DOA MAHA REZEKI
marzuki0202

Ijazah Untuk Umum Dari Ustadz Firman

AMALAN DOA MAHA REZEKI

Amalan doa ini dirangkai oleh Ustadz Firman, dan boleh diamalkan semua
pembaca yang berkenan mengamalkannya. Tidak diperlukan izin langsung dari
Ustadz Firman untuk mengamalkan Doa Maha Rezeki ini. Begitu Anda
mendapatkan amalan doa ini dan mebacanya, Anda sudah boleh terus
mengamalkannya untuk kelancaran rezeki Anda.
Anda tidak perlu pesimis atau berpikir bagaimana cara Tuhan memberikan
Anda jalan keluar, sedangkan menurut Anda sudah tidak ada yang Anda
harapkan. Doa ini sangat baik bagi Anda yang sedang terlilit hutang atau
masalah ekonomi yang rumit lainnya. InsyaAllah jalan keluar akan datang
dalam waktu cepat dengan cara yang tidak Anda sangka, asalkan Anda bersedia
memenuhi syaratnya berikut ini:

1. Jika Anda sudah memutuskan untuk menempuh cara ini, maka janganlah
sekali-kali Anda melakukan cara yang menyimpang. Misalnya Anda
mengamalkan ilmu pesugihan yang menggunakan khodam jin atau
melakukan ritual-ritual yang dilarang agama islam.

2. Pastikan sepenuhnya Anda serahkan apapun permasalahan Anda hanya
kepada Allah. Jangan bergantung dengan siapapun lagi, meskipun dia
dianggap sebagai “orang pintar”. Bergantunglah dan berharap
sepenuhnya hanya kepada Allah.

3. Mohonlah maaf terhadap orang yang pernah Anda sakiti hatinya.
Terutama ibu dan ayah, juga keluarga dan tetangga terdekat.
4. Meskipun hanya sedikit, bersedekahlah dengan penuh keikhlasan kepada
orang yang lebih susah dari Anda.

5. Mohon ampun kepada Allah dan berusahalah untuk berperilaku sesuai
tuntunan agama.


Cara Mengamalkan Doa Maha Rezeki

Do'a di bawah ini telah dibuktikan dan diamalkan oleh para auliya' sholihin
terdahulu dalam rangka untuk menarik rezki yang banyak lagi halal (tentunya
dibarengi dengan usaha lahiriyah), dijauhkan dari segala macam bentuk
kemiskinan dan kepapaan (yang mengganggu ketenangan dalam beribadah).
Do'a di bawah ini dijadikan wiridan setiap malam oleh mereka. Dengan
mengamalkan amalan-amalan mereka (yakni dengan mewiridkan do'a di bawah
ini), insya Allah dengan izin dan pertolongan-Nya Allah akan memudahkan
datangnya rezeki.
dan ribuan klien yang pernah mengalami masalah ekonomi. Alhamdulillah,
khasiatnya bisa dirasakan dalam waktu relatif cepat, yaitu kurang dari 15 hari.
Cara Mengamalkannya yaitu :

PERTAMA - Pada malam hari setelah shalat isya’ atau lebih baik lagi pada
tengah malam, lakukanlah salat hajat 2 rakaat atau 4 rakaat. Jika Anda belum
tahu tentang salat hajat, silakan beli buku panduan salat yang lengkap atau
bertanya kepada ustad terdekat.

KEDUA - Bacalah salawat nabi seperti bawah ini sebanyak 1000x. Salawat yang
saya Ustadz Firman Sarankan adalah salawat khusus seperti di-bawah ini:

ASSHOLATU WASSALAMU 'ALAIKA WA-AALIKA YA SAYIDI, YA ROSULALLOH,
AGITSNI SARI'AN BI'IZZATILLAH.

Artinya: Rahmat serta keselamatan semoga tetap uhtukmu dan keluargamu, wahai
junjungan kami, wahai utusan Allah, tolonglah aku segera dengan kemuliaan Allah.

KETIGA - Setelah salat hajat dan salawat, bacalah doa di bawah ini dengan
penuh kekhusukan sebanyak 7 kali atau lebih. Sebaiknya hitungan ganjil, karena
Allah menyukai yang ganjil.

BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIIM.
ALLOOHUMMA ROBBANAA ANZIL ' ALAINA MAA-IDATAM MINAS SAMAA-I
TAKUUNA 'IIDAN LI-AWWLAINAA WA AAKHIRINAA WA AAYATAN MINKA
WARZUQNAA WA ANTA KHOIRUR ROOZIQIIN, ALLOOHUMMA IN KAANA
RIZQUNAA FIS SAMAA-I FA ANZILHU WA IN KAANA FIL MAA-I WAL BAHRI
FA ATHLFHU WA IN KAANA RIZQUNAA BA'IIDAN FAQORRIBHU WA IN
KAANA RIZQUNAA QOLIILAN FA AKTSIRHU WA IN KAANA RIZQUNAA
'AASIRON FAYASSIRHU LANAA WALTANQULNAA ILAIHI HAITSU MAA
KAANA BIFADHLIKA WUJUUDIKA WA-KAROMIKA BIROHMATIKA YAA
ARHAMARROOHIMIIN.

Artinya : "Ya, Tuhan kami, turunkanlah atas kami makanan dari langit di mana (makanan
itu) menjadi hari raya bagi orang-orangyang mendahului dan mengakhiri kami, serta
menjadi bukti dari-Mu. Engkau adalah sebaik-baik Dzat yang memberi rezki. Ya, Allah,
apabila rezki kami berada di atas langit maka turunkanlah ia untukkami; dan apabila berada diperut bumi maka keluarkanlah ia untuk kami; dan apabila berada di dalam air atau di dasar lautan maka munculkan-lah ia untuk kami; dan apabila rezki kami itu jauh, maka dekatkanlah; apabila rezki kami itu sedikit maka perbanyaklah; dan apabila rezki kami itu sulit, maka mudahkanlah untukkami. Dan hendaknyamemboyongkami kepada rezki tersebut di mana ia berada, dengan kemurahan dan kemuliaan-Mu serta rahmat-Mu w.ahai dzat yang paling penyayang. "

AMALAN TAMBAHAN UNTUK YANG SEDANG TERLILIT HUTANG
Selain mengamalkan salawat dan doa di atas pada malam hari, khusus untuk
Anda yang sedang terlilit hutang dan menginginkan segera terbayarnya hutang
denga solusi yang tidak disangka-sangka, maka bacalah ayat di bawah ini. Ayat
128-129 dari surat At-Taubah apabila diwiridkan setiap hari sesudah sholat
fardlu lima waktu sebanyak 7 kali, oleh orang yang lemah maka ia menjadi kuat;
jika yang membacanya orang hina maka ia menjadi mulia; jika kalah ia menjadi
menang, kesulitannya menjadi mudah, jika rezkinya sempit maka dilapangkan
oleh Allah; jika susah menjadi senang, dan jika ia berhutang maka hutangnya
cepat terbayar. Mengingat dua ayat tersebut sangat banyak faedahnya/
khasiatnya, yang meliputi aspek kebutuhan atau hajat dalam kehidupan, maka
hendaknya dijadikan wiridan tambahan setiap hari seusai mengerjakan sholat
fardhu lima waktu.

BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIIM. LAQOD JAA-AKUM ROSUULUN MIN
ANFUSIKUM 'AZIIZUN 'ALAIHI MAA 'ANITTUM HARIISHUN 'ALAIKUM BIL
MU'MINIINA RO-UUFUR ROHIIM. FA-IN TAWALLAU FAQUL HASBIYALLOO-HU
LAA ILAAHA ILL A A HUWA 'ALAIHI TAWAKKALTU WAHUWA ROBBUL
'ARSYIL 'AZHIIM.

Artinya: "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Pgnyayang.
Sesungguhnya telah datang kepada kamu seorang Rasul dari kaummu sendiri, terasa berat
baginya lagi sangat mengharapkan kebaikan bagi kamu, sangat penyantun dan penyayang
kepada orang-orang mu 'minin. Makajika mereka berpaling maka katakanlah: "Cukuplah
Allah bagiku,* tidak ada Tuhan selain Dia. Hanya kepada-Nya aku bertawakkal, dan Dia
adalah Tuhan yang memilik 'arsy yang agung."

Keterangan: Anda juga boleh membaca doa, salawat, dan ayat di atas bila-bila saja
jika Anda punya waktu luang. Namun perlu Anda ingat, jangan membaca doa
dan salawat di tempat yang kotor seperti toilet dan semacamnya. Lakukanlah
Amalan Doa Maha Rezeki ini setiap hari secara tekun dan rutin sampai Anda
benar-benar mendapat pertolongan Allah. Doa ini juga baik diamalkan ketika
Anda sudah sukses, InsyaAllah Anda tidak akan kembali terpuruk dalam
kesulitan ekonomi.
Labels: edit post
Ilmu yang berkaitan dengan ilmu di atas


Widget by
0 Responses

Post a Comment


  • Rishhana

    wah saudara mokhaini macam ambil kebatinan jeR?

    ada orang cakap..
    ada tiga jenis cabang ILMU.

    1.ketuhanan
    2.perubatan
    3.kebatinan.

    ambil kebatinan kita tak dapat perubatan dan ketuhanan
    ambil perubatan kita dapat kebatinan tapi tidak dapat ketuhanan.
    ambil ketuhanan kita dapat ketiga ketiga sekali..

    maaf jika saya salah tafsir saudara dari bahagian mana..coz saya nie b0d0 h,b4ng4ng,hina,t0l01 dan b0d0 h sombong ..moga Allah tunjukkanlah saya jalan yg benar iaitu jalan mengembalikan rahsia rahsiaNYA..moga saya dapat CINTA SEJATI..ceh cam lagu SEJATI nyanyian wings...

    HANYA JAUHARI MENGENAL MANIKAM....saya masih jauh.......jauh sangatnya 'JAUH'

    mokhaini

    Dah jadi panas forum ni ... dah tak payah nak panjang-panjang cerita gaduh sana sini. Siapa yang percaya, amalkan, siapa yang tak percaya, JANGAN AMAL. Cakap org syirik le, berkawan degan jin dan setan ler dan sewaktu dengannya.

    Kita sambung terus .... sekiranya ada lagi panduan dan amalan yang boleh dimanfaatkan bersama. silalah kemukakan. Juga diminta agara ayat-ayat tu biarlah yang ada AL-QURAN serta diletakkan nama surah serta ayat agar senang nak mendownload potongan ayat tersebut supaya tidak tersilap baca.

    disini, aku bagi lagi beberapa amalan yg mingkin berguna.

    1) ayat membatalkan sihir

    dibaca pada bekas air untuk dimandikan dan dibuat minum pada org yg terkena sihir

    ayatnya adalah

    surah Al'araf ayat 118 - 122 dan juga surah Thaha ayat 69. 7X pada bekas air tadi dan disiram dan minum pada org yg terkena sihir. ni aku ikut tok guru aku ubat org.
  • Sila Kunjungi

    marzuki0202

    Originally Posted by kitaboleh
    karut ilmu ini. buktinya mana ada orang melayu pengamal ilmu ghaib boleh jumpa bush atau shorun tempeleng kepala mereka ? masa penjajah ingeris dan jepun dulu kenapa tak guna ilmu ghaib ini ?

    Kalo ko tak caye takpela, tread ni pun untuk org yg percaya dan bkongsi ilmu ghaib jer. Ko jgn lupa pahlawan melayu kita yg berusaha menentang penjajah dulu untuk kita semua, mat kilau, tok janggut dan lain2, takkan tak baca kitab karangan mereka yg banyak jual kt kedai kot.. Coba ko cari kitab pagar hikmat karangan tok janggut. Tengok isi kandungan nya. Sume tu ilmu ghaib tuh. Siap dia ijazahkan lagi untuk generasi skrg amal kan..diaorg tu sayang kt kita sume, sb tu lah diperturunkan ilmu kepada kita semua...sanggup tulis ilmu tu dalam kitab daripada terus terkubur bsama jasad mereka.

    gambate


    peringatan kepada saudara saudaraku sekalian..apa jua amalan mentera ..jawa ker..siam ker..melayuu ker..arab ker..hendaklah diketahui maknanya..jangan amalkan mentera yang anda sendiri tak tahu apa yang anda amalkan..kelak merana diri dan menyesal kemudian hari kerana syirik ..puasa ..solat ..sedekah jariah semua kensel ..tak cium bau syurga lak tuh selamanya..saya hanya memberi peringatan ..kepada diri saya dan anda semua